Zekerheid bij juridische verschillen
Met onze rechtsbijstand verzekering staat u er niet alleen voor.
Een (juridisch) meningsverschil, ruzie of conflict kan zomaar ontstaan. Wat is uw positie? Wat moet u doen en wat vooral niet? Met onze rechtsbijstandverzekering kunt u rekenen op de deskundige hulp van professionele juridische specialisten, zonder dat u voor hoge kosten komt te staan.
Premie berekenen
Bereken binnen 20 seconden uw premie. Naast een scherp tarief heeft Auto Bruins Verzekering een uitgebreide dekking.
Bereken mijn premieOndersteuning nodig?
Heeft U een rechtsbijstand verzekering van Auto Bruins Verzekering? Meld uw geschil/Zaak of juridische vraag rechtstreeks bij onze partner (ARAG).
Bel naar 033 - 4342350Welke dekkingen zijn er allemaal?
Onze rechtsbijstand verzekering kent 3 modules, A t/m C. De basisdekking van onze verzekering bestaat uit de Module A (Verkeer) & B (Consument & wonen). Dit geeft u dekking voor de meest gangbare geschillen. U mag altijd kosteloos gebruik maken van onze juridische helpdesk.
Juridische helpdesk (Standaard in basisdekking)
Heeft u een juridisch geschil en weet u niet of deze onder de dekking valt? Geen probleem. Via de eerstelijns hulp kunt u al uw juridische problemen kosteloos aan ons voorleggen, ook als achteraf blijkt dat u hier niet voor verzekerd bent. Twijfelt u of wilt u advies inwinnen? U kunt ons altijd kosteloos bellen of mailen!
Verkeer (Module A, standaard in basisdekking)
Uw hele gezin is verzekerd voor juridische hulp bij conflicten die voortkomen uit uw deelname aan het verkeer. Het maak niet uit op welke wijze u deelneemt aan het verkeer. U bent als bestuurder, inzittende, voetganger, trein- of vliegtuigpassagier wereldwijd verzekerd als zich een probleem voordoet.
Consument en wonen (Module B, standaard in basisdekking)
Geschillen over goederen of diensten die u als consument koopt, ook als u deze via internet heeft gekocht. Maar ook geschillen die te maken hebben met het gebruiken, kopen of verkopen van uw woning. Dit kan ook een huurwoning of vakantiewoning zijn die u voor uzelf gebruikt.
Inkomen (Module C, aanvullend mogelijk)
Uw inkomen wilt u veilig stellen. Het is immers de basis voor uw dagelijks bestaan. Tijdens een juridisch conflict rond uw inkomen kunt u geen extra kosten gebruiken. Of u nu wel of geen een vast dienstverband heeft, een uitkering ontvangt of van uw penioen geniet. Met deze aanvullende module heeft u recht op juridische bijstand bij conflicten romdom uw inkomen.
Wat is er exact verzekerd?
Hieronder vindt u per module wat verzekerd is en waar u recht op heeft bij een juridisch conflict.
Module A: Verkeer
Geldig |
Dit onderdeel Verkeer geldt voor de volgende situaties.
|
Verzekerde |
In de algemene regels leest u bij hoofdstuk 1 voor wie deze verzekering geldt. Daarnaast zijn de volgende personen verzekerd.
|
Dekking |
U heeft recht op juridische hulp als u deelneemt aan het verkeer en een conflict heeft doordat een van de volgende gebeurtenissen plaatsvindt.
|
Niet verzekerd |
In de algemene regels leest u bij hoofdstuk 11 wanneer u geen juridische hulp krijgt. Daarnaast heeft u ook in de volgende gevallen geen recht op juridische hulp.
|
Verzekeringsgebied | U bent in alle landen van de wereld verzekerd. Maar heeft u een conflict over een contract? Dan bent u alleen in de landen van de Europese Unie verzekerd. |
Wachttijd | Geen |
Module B: Consument en wonen
Verzekerde |
In de algemene regels leest u bij hoofdstuk 1 voor wie deze verzekering geldt. Dit onderdeel Consument & Wonen geldt in privésituaties.
|
Dekking |
U heeft recht op juridische hulp in de volgende situaties.
Eigen woning Staat op uw polis dat uw verzekering geldt voor conflicten over uw eigen woning? Dan krijgt u ook juridische hulp in de volgende situaties.
|
Niet verzekerd |
In de algemene regels leest u bij hoofdstuk 11 wanneer u geen juridische hulp krijgt. Daarnaast heeft u ook in de volgende gevallen geen recht op juridische hulp.
|
Verzekeringsgebied | U bent verzekerd in de landen van de Europese Unie. Maar gaat uw conflict over een woning? Dan moet die woning in Nederland staan. |
Wachttijd | Geen |
Module C: Inkomen
Verzekerde |
Dit onderdeel geldt voor u als particulier. In de algemene regels leest u bij hoofdstuk 1 voor wie deze verzekering geldt. Dit onderdeel Inkomen geldt voor u in de rol van particulier. U bent verzekerd bij alles wat u doet om op te komen voor uw belangen en die van uw gezinsleden. Maar niet bij wat u doet terwijl u met een beroep of bedrijf bezig bent. Of bij iets anders wat u doet waarmee u inkomsten verwerft. U kunt dit onderdeel gebruiken als u een conflict heeft in een van de volgende rollen.
|
Dekking |
U heeft recht op juridische hulp in de volgende situaties.
|
Niet verzekerd |
In de algemene regels leest u bij hoofdstuk 11 wanneer u geen juridische hulp krijgt. Daarnaast heeft u ook in de volgende gevallen geen recht op juridische hulp.
|
Verzekeringsgebied | U bent verzekerd in de landen van de Europese Unie. |
Wachttijd | Geen |
Wanneer heeft u nu een rechtsbijstand verzekering nodig?
Een rechtsbijstand verzekering heeft u beslist nodig hoor je regelmatig. Maar wanneer maakt u nu gebruik van een rechtsbijstand verzekering?
Rechtsbijstand komt bijvoorbeeld van pas bij:
- Een juridisch geschil met uw buurman over die 'te hoge' boom die hij niet wil kappen.
- Uw werkgever die van u af wilt en ten onrechte een ontslagprocedure is gestart.
- Een juridisch geschil met de overheid die u 'onterecht' geen vergunning wil verlenen voor de uitbouw die er toch echt moet komen.
- Het verhalen van letselschade, bijvoorbeeld als gevolg van een verkeersongeval of een medische fout.
Onze voordelen
- Online afsluiten
- Geen poliskosten
- Telefonisch bereikbaar
- 14 Dagen bedenktijd
Rechtsbijstandverzekering
- Gratis juridische helpdesk
- Zelf uw dekking kiezen
- Ruime dekking
- Altijd hulp van een jurist
Voordelen ARAG
- Team van 450 juristen
- Eenvoudig uw zaak aanmelden
- Onafhankelijk, dus ook voor geschillen met uw verzekeraar (ons)
- Ruime ervaring en expertise
Online afsluiten
Doordat u zelf uw verzekering online afsluit en zelf veel online regelt kunnen wij de kosten laag houden. Door de vergevorderde automatisering kunnen wij u snel en eenvoudig van dienst zijn. U ontvangt van ons direct een bericht met uw polisvoorwaarden. Wordt uw verzekering niet direct online geaccepteerd dan houden wij u op de hoogte.
Telefonisch bereikbaar
U sluit uw verzekeringen online af en u kunt veel online zelf regelen. Mocht u nog vragen hebben of er zelf niet uitkomen? Dan staat er deskundig team voor u klaar om uw vragen te beantwoorden. Onze klantenservice kent ruime openingstijden en lossen graag uw problemen op.
Geen poliskosten
U betaald bij ons geen polis kosten of administratie kosten. De prijzen die wij u tonen zijn inclusief alle belastingen. U ontvangt achteraf geen verrassingen en weet direct waar u aan toe bent.
14 Dagen bedenktijd
Voor al onze verzekeringen geldt dat u 14 dagen bedenktijd heeft. Bent u achteraf niet tevreden over onze dienst of product? Dan kunt u kosteloos, zonder opgaaf van redenen, uw verzekering annuleren. Wij doen dan alsof uw verzekering nooit bestaan heeft.
Er zijn nog geen reviews geschreven, ben jij de eerste?
Daarnaast krijgt u geen juridische hulp van ons in de volgende situaties. Wij vergoeden dan ook geen kosten.
A. U vraagt een ander om u te helpen bij uw conflict. Bijvoorbeeld een advocaat. En u heeft daarvoor geen toestemming gevraagd aan ons.
B. U meldt het conflict zo laat dat de kosten om uw conflict te behandelen daardoor hoger geworden zijn dan nodig was. Of dat daardoor de oplossing moeilijker is geworden dan nodig was.
C. Meldt u uw conflict later dan een maand nadat deze verzekering gestopt is? Dan heeft u helemaal geen recht meer op onze hulp.
D. U geeft ons verkeerde informatie.
E. U geeft ons niet alle hulp of informatie die wij nodig hebben van u om uw conflict te kunnen beoordelen of behandelen.
F. U behandelt de tegenpartij, ons of anderen die wij hebben ingeschakeld niet zoals het hoort. U gedraagt zich bijvoorbeeld bedreigend of beledigend. Of u doet iets wat in de samenleving als heel ongepast wordt beschouwd.
G. Uw conflict gaat om een bedrag van € 175 of minder. Daarbij tellen rente en kosten om het bedrag te incasseren niet mee. Let op: voor het onderdeel Verkeer geldt geen minimumbedrag.
H. Uw conflict heeft ermee te maken dat u een bedrijf of praktijk wilt beginnen.
I. Uw conflict gaat over een pleziervaartuig of een luchtvaartuig dat van u is.
J. Uw conflict heeft te maken met belastingrecht.
K. Uw conflict heeft ermee te maken dat u het niet eens bent met wetten of regels van de overheid. Wetten of regels die nu gelden of die in de toekomst gaan gelden.
L. Uw conflict heeft ermee te maken dat u een schuld niet kunt betalen. Bijvoorbeeld:
- Iemand heeft uw faillissement aangevraagd.
- U heeft surseance (uitstel) van betaling gekregen.
M. Uw conflict heeft te maken met een natuurramp of atoomkernreactie.
N. U heeft een conflict waarbij u eerst niet betrokken was, maar nu wel. Bijvoorbeeld doordat u een schuld of een vordering van iemand heeft overgenomen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij een erfenis. Of doordat u borg heeft gestaan voor iemand anders. Een schuld is geld dat u nog aan iemand moet betalen, of iets anders waarop iemand nog recht heeft. Een vordering is geld dat iemand nog aan u moet betalen, of iets anders waarop u nog recht heeft.
O. Uw conflict heeft te maken met industriële of intellectuele eigendomsrechten. Bijvoorbeeld met auteursrecht of octrooirecht.
P. Uw conflict heeft te maken met iets wat u deed of juist niet deed. En u wist of kon weten dat u daardoor een conflict zou krijgen. En dat u daardoor juridische hulp nodig zou hebben.
Q. Uw conflict heeft te maken met deze Rechtsbijstandverzekering. Bijvoorbeeld met de premie. Of waarvoor we wel en niet hulp geven of betalen.
R. Uw conflict heeft te maken met terrorisme. In de voorwaarden vindt u de regels die bij terrorisme gelden. Die regels heten ‘Clausuleblad Terrorismedekking’.
S. Uw conflict heeft te maken met molest. In de voorwaarden leest u wat we daarmee bedoelen.
U krijgt juridische hulp als u die nodig heeft bij een conflict. En als dat een conflict is waarvoor u bij ons verzekerd bent. We hebben een paar eisen voordat we u helpen:
- U wist niet dat u een conflict zou krijgen toen u de verzekering afsloot. En u kon toen ook niet weten dat u een conflict zou krijgen. Of u wist niet dat u een conflict zou krijgen toen u een extra onderdeel afsloot, en u kon dat toen ook niet weten.
- Er is altijd een moment waarop een conflict ontstaat. Maar daarvóór gebeuren er dingen die leiden tot een conflict. Dat zijn de gebeurtenissen. De eerste van die gebeurtenissen zien we als de oorzaak van het conflict. Onze eis is dat u deze verzekering of het extra onderdeel al had afgesloten en dat daarna pas die eerste gebeurtenis plaatsvond.
- De eerste gebeurtenis én het conflict moeten na het begin van de verzekering plaatsvinden. En vóór de einddatum. Alleen dan krijgt u juridische hulp.
- De partner met wie deze persoon in een huis woont.
- De kinderen die in hetzelfde huis wonen.
- De kinderen die ergens anders wonen voor een dagstudie.
- De kinderen die in een verpleeghuis of verzorgingshuis wonen.
- Au pairs die bij deze persoon in huis wonen.
- Overlijdt een verzekerde door een ongeval? En was juridische hulp voor dat ongeval bij ons verzekerd? Dan kunnen zijn nabestaanden deze verzekering gebruiken om een schadevergoeding te eisen.
Let op: Heeft u een conflict met een ander voor wie deze verzekering ook geldt? Dan kunt u geen van beiden deze verzekering gebruiken. Bij een aantal onderdelen verzekeren we ook andere personen. In de voorwaarden leest u per onderdeel welke dat zijn.
Hulp nodig?
Wij staan voor u klaar!
088 - 002 85 86
Momenteel gesloten